CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

20 Mac, 2009

Keberkesanan Sistem Penyampaian Kerajaan

aku ingin memulakan bebelan aku pagi ini dengan memetik kata-kata Persius dalam bahasa Latin "Sicre tuum nihil est nise te sicre hoc sciat alter", yang boleh diterjemah sebagai, "ilmu pengetahuan anda tidak bermakna jika tidak ada orang yang mengetahuinya"...

Ceritanya begini, semalam aku off kerana kononnya ingin membaca buku utk PTK isnin dan selasa nih. Ntah apala masalahnya, aku terasa amat malas dan mengantuk teramat sgt dan tertido.

Asik sgt tetido,tiba2 kesedapan dan kenyamanan tido sy terganggu. Pn. Mariam dr Bahagian Kuaters Perumahan Kerajaan call.aku yg mamai ni,terbangang2 nak menjawab.Ini antara petikan perbualan kami:

JPM : hello..pn nor...norasliza ada?

me : sy norhasliza bkn norasliza

JPM : ya..ya..yg tulah.sy nak tanya, pn masih berminat utk mendiami kuarters
kerajaan?

me : hem (tanpa berpikir panjang..) takmau.mintak maapla.u tau dah berapa thn sy buat application tu?

JPM : 2004 pn

me : ha,tau pun. 5 thn lepas tau..punyala lama..dr sy br kawin, smpaila dah nk dapat anak 3 tau...sy dah beli rumah pun..bla..bla..bla....

JPM : oklah pn..terima kasih.

aku juz wonder, takkan mohon kuaters tu, smpai 5 thn br dapat..at least once i anta application, u tros bg feedback..by 1 year,bg lagi...nak harap aku tipon, thn pertama aku tiponla jawabnya tunggu que..thn kedua,jgn harap aku nak follow up lagi..
malas...kalu ikut prosedur,JPm bleh batalkan application aku tau..sebab dah 5 thn..

ni yg aku dapat masa bukak JPm punya website:
PERKHIDMATAN UTAMA
Permohonan, Pengagihan dan Penawaran Kuarters

PIAGAM PELANGGAN
Permohonan, pengagihan dan penawaran kuarters diurus dalam masa 7 hari.


nota kaki: aku tertawa sendiri kerna aku fed up dgn perkhidmatan yg efisien begini...